Alle indlæg af Knud Kristian Wrist

JUBII-sejladsen afviklet

i frisk vind fra vest.

1. præmie til DiXi

Det drillede lidt at få kommunikeret den rigtige bane ud – men heldigvis fik det ingen indflydelse på topplaceringerne. Der var 14 både og dermed 5 præmier, idet der er præmie til hver 3. startende båd.

Det var klubbens 104 års fødselsdag dagen før og som sædvanligt blev det fejret med den årlige handicapsej­lads. Handicapsejladsen foregår på den måde, at respitten er beregnet på forhånd og lagt til starttidspunktet, hvorved første båd i mål er vinder, ligesom i klasseløb.

I princippet vil det sige, at de mindste både starter først og de store til sidst, og altså ingen fælles start. Der er ingen løbsinddeling, altså “alle mod alle”!

Tidligere vindere af sejladsen: KLIK HER

Powered By EmbedPress

Facebookinstagram

6. aftenkapsejlads afviklet

i fint sejlervejr bortset fra vindstyrken. Det skifter lidt frem og tilbage med svag vind i den éne sejlads og frisk vind i den næste!

Arkivfoto

Vinden var i sydvest ca. 6-9 m/s og vejrmeldingen lovede, at vinden meget langsomt ville aftage – og det holdt også stik.

Banen lå perfekt med halvvindtil bøje 2 ved Campingpladsen og derefter læns til bøje 3 ved Follup Odde. Herfra kryds til bøje 2, læns til bøje 3, kryds til bøje 2, læns til bøje 3, kryds til bøje 2, læns til bøje 3 og fjerde kryds til bøje 2 og halvvind i mål. I alt 8,0 sømil, idet 1. løb dog sejlede en omgang mindre og dermed 6,1 sømil.

Der deltog 13 både i sejladsen.

Du kan se reultatet her.

Det er nu absolut sidste chance for betaling for deltagelse for hele sæsonen. Det er 260 kr. som kan betales på MobilePay nr. 40090. Skriv dit bådnavn og aftenkapsejlads i beskedfeltet. Ellers bliver din båd slettet på listen.

Du kan se den samlede stilling her.

Facebookinstagram