Velkommen til jolleafdelingen i Lemvig Sejlklub

Er du vild med vand, eventyrlysten og har lyst til at lære at sejle jolle, så er Lemvig Sejlklubs jolleafdeling det helt rigtige sted at starte.

Sejlsport er en fantastisk sport – for oplevelser, udvikling af fællesskaber og til at få venskaber for livet. Man får nogle individuelle færdigheder med sig, som man kan bruge senere hen.
Det sker på tværs mellem piger og drenge, samt spring i aldersgrupperne.
Jollesejlsport på børne og ungdoms niveau, er nemlig ikke delt op i pige og drenge hold.

Lemvig Sejlklubs jolleafdelingen tager imod nye sejlere i alle aldre, hele året rundt.
Det er dog nemmest at starte op sammen med et hold i maj eller august, således man har nogen at “følges” med, men det er ikke en forhindring.
Børn/unge (fra året man fylder 8 år til ca.15 år) kan lære at sejle i f.eks. optimist jolle eller Zoom8 jolle.
Til nye unge og seniorer (ca.15 til 18+ år), der tilbyder vi jolletyperne, Zoom8 og Laserjolle samt tomandsjollen Hobie 405.

Sejlklubben stiller joller med alt det nødvendige udstyr til rådighed for nye sejlere, som en del af kontingentet. Ved høj aktivitet kan man risikere at skulle dele noget udstyr med en anden sejler.
Sejlklubben har også gratis udlån af våddragter og redningsveste, så man kan komme i gang uden at skulle investere.

Der tilbydes 2 prøvetræningsaftener for nye medlemmer inden medlemsskab kræves.
Eneste udgift for at sejle jolle i Lemvig sejlklub, er kontingentet i henhold til den aldersgruppe man tilhører. Dertil er det friviligt om man ønsker at deltage i madordningen mod betaling.

Jolleafdelingen er aktiv året rundt.
I sommer perioden, som er maj til september og opdelt i en forårs og efterårs sæson, sejler vi hver onsdag fra kl. 17.00-20.00.
Nogle uger i sommerferien er der formelt lukket ned, men ofte aftales der noget sejlads på ad-hoc basis, såfremt der er nok sejlere og trænere i denne periode.
Resten af vintersæsonen, oktober til april, afholder vi stadig klubaften om onsdagen dog 18.00-20.00 med forskellige aktiviteter, samt vintersejlads(nogle lørdage).

Over sæsonen deltager vi til stævner og lejrer rundt omkring i det jyske.
Mange af disse tager særligt fokus på helt nye sejlere

Klubbens trænere ser frem til at se dig.

Har du lyst til at høre mere om det at sejle jolle, og opleve fællesskabet så ring eller skriv endelig til os.

Formand for jolleafdeling
Rudi Bekker