Jollesejler påklædning

Da Lemvig ikke ligger ved middelhavet og træning starter tidligt, samt fortsætter til sent på året, kan vandet være meget koldt.
Kommer man først til at fryse, kan det være nok så sjovt at gå til jollesejlads og man får desværre ikke det ud af træningen, som man gerne skulle.
Det kan derfor i enkelte tilfælde gå ud over andres undervisning, da sikkerheden vejer højest for en kold sejler, som skal følges til land før tid.
Det er derfor meget nødvendigt, at man altid er klædt godt varmt på til årstiden!
Det kan meget nemt snyde ved at være lunt/varmt omkring klubhuset, men koldt ude på vandet.

Klubben har mulighed for at udlåne redningsveste til jollesejlerne.
Klubben råder desuden over en stor del våddragter til udlån.
Det kan dog ikke garanteres, at der altid er nok af alle størrelser, afhængig af elevsammensætningen.

Man skal altid selv medbringe:

• Badetøj til at have på under våddragt
  • Alm. regntøj til afskærmning for vind og vand sprøjt (selvom det ikke regner)
  • Gummistøvler og varme sokker
  • Hue/halsedisse/handsker
  • Skiftetøj og håndklæde

Der findes meget lækkert personligt udstyr man kan købe sig til, men det er absolut ikke en nødvendighed for at komme i gang med at sejle jolle.
Udvikler det sig, er det noget man senere kan overveje.