6. aftenkapsejlads

blev gennemført tirsdag aften som den 6. i en serie på 8 aftenkapsejladser.

Banen var en op-ned bane med halvvind til bøje 8 ved Holmsøre, kryds til bøje 3 ved Follup Odde, læns til bøje 8 ved Holmsøre, kryds til bøje 3 ved Follup Odde, læns til bøje 8 og halvvind i mål. Løb 2-5 skulle have sejlet en omgang mere, men banen blev afkortet undervejs, således samtlige både sejlede 4,7 sømil.

Vinden var nordøst og svag til jævn, aftagende. Vinden aftog lidt hurtigere end vejrmeldingen lød på, ligesom regnbygerne dæmpede vinden. Endvidere drejede vinden næsten 90 grader efter første omgang og det gjorde det lidt kedeligt.

Én båd udgik af sejladsen – men det regnede også meget en overgang.

Der deltog 14 både i sejladsen, og bagefter blev der serveret biksemad med spejlæg.

Se Resultatet her
Se den samlede stilling her

OBS OBS OBS: Næste tirsdag har vi den årlige Jubilæumssejlads, som blev indstiftet i forbindelse med klubbens 60 års fødselsdag. I år er det så en særlig anledning, at klubben fylder 100 år. Der vil nok blive gjort lidt mere ud af menu’en – ligesom sejladsudvalget har besluttet at uddele lidt finere præmier. Se INDBYDELSEN.

Bemærk menuen næste tirsdag: Tryk på ”Forplejning” herover ! Herudover byder klubben på et glas boblevand”.

Udenbys Kapsejladser

Mors Cup 2022 11. juni 2022 – Tilmelding senest 5. juni.
Kan foretages på dette LINK via Manage2Sail

Pelle P Cup (100 mil på Fjorden) 25.-26. juni 2022 – Tilmeldingsenest ?
Kan foretages på dette LINK via Manage2Sail