3. aftenkapsejlads

afviklet. Der deltog 16 både med godt 50 sejlere ombord. 1 båd udgik undervejs.

Sejladsen blev afviklet i en frisk nordlig vind, der i starten var endog meget frisk. Banen gik med krydsstart lige imod vinden til bøjen i Gjeller krog og læns til nordafmærkningen ved Østhavnen. Herfra kryds til bøjen i Gjeller krog og 1. løb gik i mål ved passage af mållinien ud for klubhuset og sejlede dermed 5,7 sømil (10 km), medens de øvrige både måtte en tur ind til Østhavnen og tilbage til mållinien og dermed 7,7 sømil (14 km). På vej ind mod byen første gang døde vinden lidt og var også knap så frisk ude på den yderste del af bugten og anden gang døde vinden næsten helt ud for Roklubben og det gav en del rokeringer i placeringerne.

Vinden var en anelse venstre-drejende, men på det sidste kryds med den svage vind var der store 30 grader vindspring som gjorde det ekstra svært.

Efter sejladsen var der aftensmad, hvor 41 medlemmer deltog.

Du kan se resultatet her.

Lemvig Folkeblad 20190523