Windsurfing Klubmesterskab 2019

Årets ultimative prøvelse for alle windsurfere i Lemvig sejlklub blev afviklet lørdag 14. september 2019. Sejlklubben var specielt meget taknemlige over at se så mange deltagere til dette års Klubmesterskab, der var i alt tilmeldt 35 børn, junior og voksen til start ved årets klubmesterskabet.

Dagens vejr var helt perfekt med letskyet og Ca. 7 m/s vind om formiddagen, over middag til tog vinden til omkring 11 m/s fra Vest som var helt perfekt vejr for de større sejlere. Tradition tro blev der sejlet på 8-tals-bane, som blev lagt tæt på land. Denne banelægning gav de mange tilskuere mulighed for at følge opløbet helt tæt. Der blev windsurfet i 5 forskellig klasser som er flg. Børn begynder, Børn u13, Junior piger, Junior drenge og voksen klassen.

Stemningen var som altid i top, og der blev hyggesnakket, udvekslet tips og erfaringer med grej. Lørdag formiddag og omkring middags tid var vejr helt perfekt og leverede vind til slalom sejlads for børn u13 og junior med 7-8 s/m vind. I alt blev der gennemført 3 slalom sejlads i hvert klasser, hvor der blev sejlet 3 omgange på 8 talsbanen. I Børn u13 endt Mads Kobberholm som nummer et efterfulgt af Bertel Saaby på 2. Pladsen og Jeppe Kobberholm på 3. Pladsen. I Junior drenge klasse var der fart på og Christian Bach endte ud med det længste strå efterfulgt af Carl Bastian Møller Pedersen og Emil Egholm på 3. Pladsen. I Junior piger klassen blev resultatet at Olivia Mølgård surfede sig til 1. Pladsen efterfulgt af tvillingesøsteren Freja Mølgård på 2. Pladsen og Andrea Dræby på 3. Pladsen.

Lørdag eftermiddag friskede vinden til omkring 10-11 s/m. Som var helt perfekt til surferne i voksen klassen. Der var 12 surfer til start på den store 8 talsbane og der blev sejlet 4 sejladser på banen i frisk til hård vind. Christian Bach og Jesper kobberholm fik en rigtig god start i den første sejlads og kæmpede hårdt side om side helt til målstregen hvor Jesper fik lidt mere fart på windsurferen og krydse målstregen først. I de 3 næste sejladser var der også kamp om pladser i front, hvor Carsten Bach vandt en enkelt sejlads og Jesper kobberholm vandt to sejladser mere. Efter de 4 sejladser endte det med en samlet sejer i voksen klassen til Jesper Kobberholm, Carsten Bach på 2. pladsen og en 3. plads til Tommy Kristensen.

Spændingen om klubmester-titlen er i top efter de unge windsurfer udvikler sig mere og mere, og ligger helt tæt på de ældre og mere erfarede på vandet ved Klubmesterskabet, næste års bliver helt sikkert endnu mere spænde.