Tursejlads i sensommeren

imageimageEfter sommerferien har mange medlemmer af klubben været på tursejlads i Limfjorden.
I denne uge er en del både afsted for at følge træskibssejladsen Limfjorden rundt, og sæsonen afsluttes med efterårsturen i starten af oktober.

VenliSg hilsen
Bo

I skrivende stund er Grace også på en lille 5-dages tur. Desværre døde vinden helt på vej mod Oddesund – som det fremgår af billedet.image

Onsdag sejlede vi til Glyngøre i herligt vejr.

Torsdag tøffede vi til Nykøbing og gik lidt på shopping og vi hilste på et par andre Lemvig-både. Efter frokost tøffede vi til Fur og fandt nemt en plads i den fine nye havneudvidelse. Senere anløb Jens Peder i Irene og Henning og Erik i Athene.

Fredag sejlede vi til Venø. Det var 7-11 m/sek agten for tværs. Vi passerede starten på Træskibssejladsen og hilste på Hemming.image
De 22 sømil til Venø tog kun 3t 15 min. – så det var en hurtig tur.
Senere dukkede Basta og Havfruen op og vi havde en hyggelig aften.
Lørdag dukkede Filimong op og vi var ude på den traditionelle brombær tur.
Om aftenen grillede vi og sad og spiste i Færgelaugets stue.image
Vi fik bagt 2 brombærtærter til desert, så alt var i den skønneste orden.
Søndag sejlede vi hjem efter fællesfrokost i Færgestuen – i regndis og plat læns.
Herlig sensommertur.
Grace