Torsdags “Jolle-kolle”

Jollesejlads for senior medlemmer (18+)

I jolleafdelingen har vi hen over sommeren været nogle seniorer med OL-kuller, der er sprunget i en våddragt og har nydt det at komme på vandet i en af sejlklubbens 3 Laser joller samt 2 Hobie 405 joller(2 pers).
Det har været holdt meget uformelt og på ad-hoc basis, men vi ser, at det har vagt en del interresse hos andre og prøver derfor nu at formalisere det lidt.

Har du lyst til at komme ud og sejle jolle i et par timer sammen med andre seniorer m/k?
Så skal du pakke en pose med skiftetøj, badegrej og godt humør.
Klubben har våddragter, vådsko og redningsveste, der kan lånes, såfremt man ikke selv har.

Note: Det forventes, at man minimum har grundforståelse for det at sejle med sejl, da det for nuværende ikke er tiltænkt som decideret grundundervisning.
Bliver vi mange, så må vi deles om jollerne.

Lidt info om Laser jollen : Laser Association Denmark – Fakta om jollen (lasersailing.dk)
Lidt info om Hobie 405: SailboatData.com – 405 (HOBIE) Sailboat

Vi mødes torsdage i august/september.
17.00 Jolle/dragtskure åbnes, omklædning og tilrigning.
17.30 Skippermøde(sharp) og på vandet herefter.
19.30 På land med afrigning og oprydning.
20.00 Den sidste “lænser” i klubhuset.

Klik på billedet.

Glæden over noget der sidder stramt, er ikke til at tage fejl af 🙂