JUBII-sejladsen afviklet

Tirsdag aften blev klubbens 101 års fødselsdag fejret med afholdelse af den sædvanlige JUBII-sejlads, der faktisk er sejlet hvert år siden 1982 – og den har kun været aflyst 3 gange p.g.a. hård vind.

Denne tirsdag drillede vejrudsigten lidt, da der var forudset en højrevridning af vinden under sejladsen. Sejladsudvalget orienterede banen efter en nordlig vind og valgte at sende bådene ind til byen (bøjen ved Østhavnen) to gange, idet krydsmærket var bøje 6 ved Gjeller spids.

Umiddelbart efter start faldt vinden til 2-3 m/sek, men det gik dog fint på krydset op til bøje 6. Herfra var det en plat lænser helt ind til Østhavnen. Dette ben tog derfor lang tid og i den svage vind favoriserede det i høj grad de både, der sejler med spiler, idet de øvrige både sejlede endog meget langsomt.

På det lange kryds fra Østhavnen til bøje 6 drejede vinden lidt mod øst og øgede helt op til 5-6 m/sek. Denne vind holdt også på den næste lænser til Østhavnen, der med den nye vindretning var agten for tværs. Inde på Lem Vig var der igen let vind, men på vej ud til mållinien ved klubhuset øgede den igen.

Der var præmie til de første 5 både over mållinien.

Du kan se resultatet her.

De næste 2 tirsdage sejles de sidste 2 sejladser i forårsserien.

Lokalavisen 20230621