Hang Out Weekend 2023

“Bedre sent end aldrig”🙂
(klik på billeder for stor format)

12-14 maj blev årets Hang Out Weekend afviklet med godt 45 deltagere ialt. Der var i år sejlere og deres familier fra Ålborg, Egå, Silkeborg, Bork samt Lemvig.
Vi var super heldige og blev mødt med årets første rigtige gode vejr, efter en lang periode med konstant blæsevejr.

Hang Out konceptet går ud på at mødes på tværs af klubber, for sejlere og deres familier.
Det er for nogen måske første gang de skal fra det trygge og kendte, til noget andet, som viser sig at være helt fantastisk.
Hang Out er ikke kapsejlads, men derimod adventure. Vi sørger for et udvalg af muligheder som sejlerne kan vælge imellem. Det er helt ok hvis man hellere vil fange kæmpekrabber i Lemvig Marina end hænge i fuld længde i en ILCA eller plane i en J70 . Det handler om at gøre det man har lyst til, så bliver weekenden nemlig bedst.😉
Til Hang Out er der fuld forplejning fra lørdag morgen til søndag eftermiddag, hvilket er et af grundstenene i Hang Out konceptet. Dette gør bla. at forældre også kan slappe af og deltage aktivt. Fællesspisning er samtidig også en god booster til det sociale fællesskab på tværs.
Vi har til Hang Out i Lemvig plads til omkring 70 deltagere, da dette er hvad vores klubhus kan klare, uden man skal til at leje telte osv.

Slåsammen Fredag

Næsten alle deltagere ankom Fredag, hvor man først grillede sin medbragte mad og efterfølgende trak næsten alle børn og unge i en våd dragt og gik amok på fjorden, kun stoppet af mørkets frembrud. Denne aktivitet er en god “Ice breaker”, til hurtigt at komme til at kende hinanden.

Sejlende Lørdag

Lørdag skulle vi have den obligatoriske tur til Lemvig Havn, hvor der blev delt/kastet med Myslibar(de flyder) som så skulle samles op, mens man også skulle undvige andre sejlere.
Man måske kalde det for kontrolleret kaos 🤣.
Efter frokost var der frit slag med jolle sejlads, J70, SUP, Sit On Top, vildmarksbad og andre aktiviterer.

Pirat Søndag

Denne søndag morgen ankrede de fæle Lem Vig pirater op lige foran Lemvig Sejlklub og midt under morgen til rigningen fik de hapset Dicte, der hurtigst muligt skulle befries, da den frygtede Kaptajn Ding Dong (Gustav Wilmerding) Stryg sejlene – Reb stormasten – Alle mand på dæk (oestbirk-avis.dk) samtidig kom forbi.
Heldigvis for Dicte skulle han først ind og hente borgmesteren(stakkels Flyvholm), hvilket gjorde at alle Hang Out sejlerene bevæbnet med vand kanoner og høj musik fra en sound box med en play liste der dækkede Sebastians “Skatteøen” og temaet fra “Pirates of the Caribbean”, kunne få piraterne til at overgive sig inden Kaptajn Ding Dong kom tilbage.
Efter deres overgivelse blev Dicte befriet i god behold.
Der er nu ikke noget som piratmuffins og saft, til at styrke sig, oven på sådan en action fyldt formiddag.
Eftermiddagen gik med fri sejlads og anden Hang Out mens der blev pakket ned, klar til at sige farvel for denne gang efter kaffe tid.

Hang Out Weekend 2024

Vi planlægger at gentage det for 4 gang og som det ser ud pt. bliver det weekenden i uge 21 den 24-26 Maj.
Det kan nemlig lade sig gøre, fordi vi har de bedste og sejeste frivillige, der elsker at hygge og have det sjovt sammen med jer. Tak til jer alle.
Så sæt kryds i kalenderen og hold et vågent øje på manage2sail til næste år.
Vi ses!

Ps. tak til Michael (Ålborg foto) og Michael (Lemvig foto) for de fine billeder.