Havets Motionister – medlemsundersøgelse

Dansk Sejlunions og Danmarks Idrætsforbunds (DIF) store fælles medlemsundersøgelse, Havets Motionister, vil få stor betydning for de kommende års udvikling af sejlsporten i Danmark. Undersøgelsen skal levere et væsentligt afsæt til brug for den videre udvikling af strategier og nye aktiviteter i klubberne. Alt sammen med henblik på at gøre sejlsporten attraktiv for nye generationer af idræts- og friluftsaktive danskere.

Vi er nået til undersøgelsens tredje fase med spørgsmål til klubbernes medlemmer.  Du kan som formand hjælpe undersøgelsen godt på vej, ved at opfordre dine medlemmer til at deltage. Del derfor meget gerne dette link til registreringssiden med dine medlemmer. Enten via mail eller ved at lægge linket ud på klubbens hjemmeside.

For at deltage som klubmedlem, skal man i første omgang registrere sig via dette link, hvor man skal indtaste e-mail og enkelte andre oplysninger. Herefter vil man blive kontaktet, når spørgeskemaet ligger klar.

Link til registrering: http://www.tilmelding-havetsmotionister.dif.dk/

Læs mere om undersøgelsen her: http://sejlsport.dk/mere/havets-motionister

Undersøgelsen er repræsentativ og skal for at blive gennemført have ca. 3500 svar, der modsvarer medlemssammensætningen i Dansk Sejlunion. For at lykkes med dette, kan det være at vi kommer til at forstyrre jer igen, for at bede om hjælp til at få en særlig medlemskategori til at svare.

Besvarelser af medlemsundersøgelsen, indgår i den samlede rapport “Havets Motionister: medlemsundersøgelsen”, der færdiggøres i løbet af efteråret. Samtidig får klubberne tilsendt et uddrag af undersøgelsen med egne klubmedlemmers besvarelser – på den måde kan svarene bruges direkte til at skabe udvikling og målrettede aktiviteter i den enkelte klub.

Både i den samlede rapport og i den individuelle klubdel er svarene anonyme. Er der ikke et tilstrækkeligt antal besvarelser fra medlemmer af en enkelt klub, ønsker DIF Team Analyse ikke at udlevere et klubudtræk. Så jo flere svar fra jeres klub, jo større udbytte får klubben at arbejde videre med.

På forhånd tak for hjælpen og måske på gensyn på havet eller havnen 🙂

Bedste Sejler hilsner pva. af Styregruppen for Havets Motionister

Leon Träger