Vi gjorde det!!!

Nyt fra jolle afdelingen.

Et af målene for denne sæson var at få afprøvet vores nyindkøbte +30 år gamle jolle trailer ved at komme af sted til et stævne. Dette lykkedes til SensommerCup hos Sunds sejlklub lørdag den 28. september.

Vi drog afsted lørdag morgen kl. 7 med 7 tilmeldte jollesejlere, 4 optimister og 3 Zoom8 sejlere samt 9 forældre og søskende samt udsigt til 12-14 grader, 6-8m/s og bygevejr.

Sunds Sejlklub havde selv mange helt nye sejlere uden nogen kapsejlads erfaring, så der var således blevet oprette en optimist D kategori med hele 15 deltagere (normalt kun A, B og C).
Alle 4 Lemvig optimister var tilmeldt denne kategori.

Da vi i Lemvig kun råder over 2 Zoom8 joller men pt har 3 sejlere, var Sunds sejlklub meget venlig at udlåne en af deres Tera joller, så alle kunne have deres egen jolle og få mest ud af dagen. Tak til Sunds sejlklub for at dette kunne lade sig gøre.
Sunds sejlklub havde desuden arrangeret et rigtigt fint stævne og der var fine præmier til alle startende sejlere, hvilket var en klar positiv overraskelse hos børnene.

Alle sejlere have en super god oplevelse selvom det var koldt i vejret.
Det var primært oplevelsen/erfaringen vi var der for, men det lykkedes endda at komme hjem med noget ”sølvtøj” hvilken bare var så fedt!

Det har helt sikker givet os blod på tanden til næste sæson.

Resultater:

Optimist D 15 deltagere:

Ida Bekker                                     2 plads.
Arn Hunskjær Nygaard            4 plads.
Kaj Triel                                          6 Plads.
Eva Bekker                                    13 Plads.

Tera 3 deltagere:

Silas Triel                                       3 plads.

Zoom8 5 deltagere:

Phillip Hedegaard Schulz       4 plads.
Lea Bekker                                    5 plads.

Som note til Tera og Zoom8 var konkurrenterne ikke nybegyndere som vi og der blev ligeledes byttet lidt rundt på fartøjscheferne.