Sejlklubben og Coronasituationen –

Forholdene i Lemvig Sejlklub under corona-situationen

(opdateret 10. april 2020)

Som bekendt betyder Corona-situationen, at Lemvig Sejlklub for tiden er lukket og at opstart af sæsonen bliver udskudt.

Sidste udmelding fra Regeringen er, at alle foreningsaktiviteter foreløbig er lukket frem til den 10. maj 2020.

Dansk Sejlunion og Danmarks Idrætsforbund er imidlertidig i gang med at drøfte med Regeringen, om udendørsaktiviteter vil kunne afholdes i små grupper og på en sundhedsforsvarlig måde.

Vi forventer en udmelding herom i ugen efter påske.

Indtil videre betyder lukningen, at Lemvig Sejlklub´s  aktiviteter er udskudt:

• Standerhejsning, Klubhusdag og Tilriggerfest lørdag den 25. april AFLYSES.
  • KLUBSTANDEREN vil blive sat i standeren i sidste uge af APRIL for at markere sejlersæsonen.
  • Opstart af alle faste klubarrangementer udskydes indtil videre. Dette gælder:
    – Surf og SUP for voksne og børn
    – Jollesejlads
    – Kapsejlads i kølbåde
    – Sejlerskole for voksne
    – Duelighedsundervisning.
  • Klubhuset er lukket, herunder anvendelse af klubbens toiletter og baderum.
Klik for større

Følgende aktiviteter kan godt gennemføres, så længe sundhedsmyndighedernes generelle anbefalinger følges:

• Klargøring af både
  • Søsætning af både med klubbens kran. Der står sprit ved krannøglen, så nøglen og håndtag kan afsprittes efter brug.
  • Hente anvende eget udstyr der opbevares i klubbens skure
  • Medlemmer må benytte egen båd, jolle, SUB  og surfbrædt, men omklædningsrum og klubbens dragter må ikke benyttes.

Bestyrelsen har i denne uge afholdt virtuelt møde, og håber, at kunne komme med yderligere nyheder i ugen efter påske, når forhandlingerne som Dansk Sejlunion og Dansk Idrætsforbund har med Regeringen er afsluttet, og forhåbentligt fører til, at vi på et eller andet niveau kan komme i gang med nogle af vores klubaktiviteter inden 10. maj.

Alle medlemmmer ønskes en God Påske !
Bestyrelsen for Lemvig Sejlklub

SE iøvrigt seneste udmelding fra Dansk Sejlunion KLIK