Ny sæson og nye aktiviteter i 2017

I de kommende uger starter aktiviterne  for sommersæsonen. Sommervejret lader vente på sig i år, men bare vent ! – det kommer!

60+ har gjort deres til, at Lemvig Sejlklub er klar til sommerhalvåret ved at have  anlagt en fin terrasse udenfor klubhuset til brug for medlemmer og gæstesejlere. Stor tak til 60+ for initiativet.

Lemvig Kommune vil i løbet af sommerhalvåret opsætte cash- loader i forgangen v/ klubhuset, så betaling for gæstesejlere og strømforbrug på broerne  for såvel medlemmer og gæstesejlere skal afregnes her.  Lemvig Kommune har besluttet, i samarbejde  med LS , at grusvejen tværs over græsarealet belægges med fliser. Arbejdes forventes påbegyndt i august måned. Dette betyder, at området får et face lift, samtidig med, at kørsel med bådvogne og traktor forbedres.

Klubhusdagen og standerhejsning er i år lørdag den 29. April – se omtalen af dagen nedenfor på siden. – Vi håber rigtig mange af medlemmerne har mulighed for at komme til klubhusdagen. –  men allerede i ugen op til klubhusdagen er aktiviteterne startet op i de forskellige afdelinger i klubben – surfafdelingen, kapsejlads, voksensejlerskole, og i den første uge i maj optimisterne. – se datoer og tidspunkter i kalenderen og i annoncen fra Lokalavisen.

Sæsonen byder på flere fællestur og fællesarrangementer – og datoerne er fastlagt. Sæt X i kalenderen , og  benyt muligheden for sejlads og fællesskab.

Fredag den 26. Maj er der igen i år VILD med VAND aktiviteter og ÅBEN HAVN i Lemvig Havn. Lemvig Sejlklub er sammen med Lemvig Kommune ansvarlig for dagen i samarbejde med andre klubber og interessenter i og omkring Lemvig Havn.   Sejlklubben får brug for hjælp af medlemmer til bl. andet  ÅBENT BÅD arrangement, hvor interesserede kan komme ombord og se en båd indefra og fra cockpittet.

Lemvig Sejlklub afvikler årets første fællestur fra Fredag den 26 maj til lørdag den 27maj. Bådene mødes i Lemvig Havn og deltager i Vild med Vand aktiviteterne  fra 14:00 til 18:00. Der er mulighed  at høre lokale bands spille på havnen, idet der er musik på kajen fra 10:00 og resten af dagen og aftenen på kajen!

Lørdag den 17. juni er der fra kl. 13:30 og resten af dagen og aftenen AKTIVITETSdag for børn og voksne i og omkring  sejlklubben klubhus. Her arrangeres mange fællesaktiviteter for børn og voksne , hvor man kan prøve  alle de aktiviteter som sejlklubben byder på –  SUB ( stand up padling), surfing, jollesejlads sejlads i kølbåd, kajak, samt nogle fælles landaktiviteter for børn og voksne. Dagen afsluttes med fælles grill til medbragt mad. Her får I muligheden for at prøve aktiviteter på tværs i klubben, og få en hyggelig dag med medlemmer som I måske ikke møder til daglig i klubben.

Fredag den 23. juni er de Skt. Hans arrangement med fællesspisning og bål. Dette arrangement plejer at være et tilløbsstykke – med mad fra grillen.

Lørdag den 24.og Søndag den 25. er der fællestur til Thyborøn, hvor der er mulighed for at benytte FRIHAVNS aftalen som Lemvig Sejlklub har lavet med Lemvig Thyborøn Turistforening for 2017 sæsonen.. Benyt lejligheden til at vise Lemvig standeren i Thyborøn Havn, hvor der er fine forhold til gæstesejlere i Nordbassinet.

Lørdag den 26. August og søndag den 27. August arrangeres den traditionelle AGGER fællestur. Benyt lejligheden til en sejltur langs Thy-land, og nyd den fantastiske natur der er omkring Agger. Lemvig Sejlklub har i en årrække lånt Vestervig Roklubs klubhus til fællesspisning denne weekend, så start motoren eller sæt sejlene , og stævn mod Agger denne weekend.

Fredag den 15. September og Lørdag den 16. September er er KRABBEFESTIVAL i Lemvig Havn. Lemvig Sejlklub arranger fællestur til Lemvig Havn for at deltage i festlighederne, og Kapsejladsudvalget krydrer dagen med at afvikle AFSLUTTEREN- sæsonens sidste kapsejlads med start og mål i Lemvig Havn lørdag den 16. September.

Med ønsket om en god sejlersæson

Bestyrelsen, Lemvig Sejlklub