Bliv frivillig på projekt Life- boats

Projekt Life-boats  bliver søsat for første gang i Aalborg den 18. juni 2016. Dette sker i forbindelse med Aalborg Regatta og i samarbejde med Aarhus, som bliver Europæisk Kulturhovedstad i 2017. Jomfrurejsen, hvor de sejlende skulpturer også vil være ambassadører for Aarhus2017, skal foregå i Limfjorden hele sommeren 2016 og langs østkysten i efteråret, hvor de vil ankomme Aarhus den 12. oktober 2016.

Life boat 3Life-boats er tre sejlende skulpturer i beton, (12m lange) som skal sejle med skippere og besætning i Danmark og på de Europæiske floder og kanaler, med grønne og bæredygtige elmotorer som fremdrift.

Lemvig Sejlklub har fået en henvendelse med tilbud om at medlemmer kan blive frivillig besætningsmedlem eller skipper på én af de tre både. De sejlende skulpturer anløber både Lemvig og Thyborøn her i sommer.

Det er muligt at tilmelde sig som frivillig på Life-boats jomfrurejse i 2016. Rejsen har sin begyndelse i Nr. Sundby ved Aalborg den 18. juni. Derefter sejler skibene omkring tre måneder i Limfjorden. Den fjerde måned går turen langs østkysten og jomfrurejsen slutter, når skibene anløber Århus i oktober måned.

Du kan læse mere om bådene her:

http://www.life-boats.com og http://www.aarhus2017.dk/da/udvalgte-highlights/life-boats/

Life boats 2 Life boats 2

Der er to typer af frivilligopgaver

Der er mulighed for at sejle skibene på en del af turen – som frivillig ”sømand”. Hvert skib bemandes med en skipper, en styrmand og en gast. Skipper og styrmand´s opgave kræver sejlerfaring, mens opgaven som gast kræver lidt eller ingen erfaring. Der tilbydes den nødvendige uddannelse til de gaster, der ikke har sejlerfaring.

Jomfrurejsen følges på land af to biler. Der er  brug for frivillige med kørekort, som har lyst til at følge bådene, hjælpe mandskabet, organisere events ved anløb, mens bådene ligger til kaj og ved afrejse. Følgebilerne er begge venligst sponsorerede – en BMW personbil og en VW – California, som frivillige ”landkrabber” skal bo og lave mad i.

Du tilmelder dig som frivillig ved at sende en mail til: susanne.hyldborg@aarhus2017.dk. Skriv hvilken etape du gerne vil deltage i, og om du er interesseret i opgaven på land eller vand.

Vil du have yderligere oplysninger tilsendt – kontakt Bo Ravn, formand Lemvig Sejlklub mobil: 21661965