Årets Lemvig Sejler 2013

Her modtager Paul pokalen af formanden

Et af hvervene ved at være formand for Lemvig Sejlklub er sammen med den øvrige Bestyrelse at udnævne Årets Sejler i Lemvig Sejlklub.

Årets prismodtager 2013 har jeg ikke varskoet i forvejen, men er glad for at se at vedkommende er til stede ved aftenens Generalforsamling. Årets modtager af prisen ”Årets Sejler” aner på nuværende tidspunkt ikke at han – eller hun – modtager den ærefulde vandrepokal og en lille pokal, der kan beholdes.

Der er i bestyrelsen den uskrevne lov, at ”Årets Sejler” ikke er Bestyrelsesmedlem – selvom der absolut sidder ildsjæle i bestyrelsen der har været kvalificerede til modtagelsen, så derfor kan I godt slappe af !.

Her har Paul fået pokalen af formanden - samt den lille følgepokal, han kan beholde
Her har Paul fået pokalen af formanden – samt den lille følgepokal, han kan beholde

På seneste Bestyrelsesmøde valgte vi ”Årets Sejler” blandt flere gode kandidater.

”Årets Sejler” er en slags ”fortjenstmedalje” for en ekstraordinær indsats overfor Lemvig Sejlklub.

I år har vi valgt et medlem, der har budt sig til indenfor én af de arbejds- og indsatsområder vi i klubben de seneste par år har haft særlig fokus på, nemlig ungdomsarbejdet.

Medlemmet har ydet en stor indsats for at udbrede kendskabet til sejlsporten, og har været særdeles aktiv i vores bestræbelser på, at åbne klubben for interesserede unge.

Det, at deltage i ungdomsarbejdet, er tit forbundet med, at man selv har børn der deltager, og derved er det mere oplagt at man byder sig til , og deltager i klub livet og arbejdet med de børn og unge der skal introduceres til sejlsporten.

Dette er dog ikke tilfældet med modtageren af Årets Sejlerpokal.

Vedkommende har lavet et stort stykke arbejde indenfor ungdomsafdelingen om onsdagen, og har samtidig været med til at udbygge og implementere samarbejdet med skoler i området til gavn og glæde for både de unge, skolen og LEMVIG SEJLKLUB.

Han og fruen får samtidig tid til at sejle og nyde tur sejladsens glæder, og han får også tid til at gaste en lang, spids båd under tirsdags- kapsejladserne.

Det er derfor mig en stor glæde at bede Paul Højen om at komme op til mig og modtage prisen som ”Årets Sejler 2013”.

Bo Ravn

formand