2. sejlads i klubmesterskabet

Trods fortsat flot sommervejr, hvor mange sejlere stadig befinder sig ude i “sommervandet”, mødte 9 både frem til start i 2. sejlads i Klubmesterskabet.

Der var varslet flovende vind ned til 2-3 m/s, men på det tidspunkt da Kapsejladsudvalget lagde banen, blæste det 9,4 m/s i kølvandet på et tordenvejr der var trukket indover knap 1 time før. Så det var en stor udfordring at lægge en bane med den rette længde. Da starten skulle gå, var vindmåleren kun lidt over 2 m/s. Så under sejladsen, blev banen kortet af så alle kunne nå i mål. Det lykkedes ikke helt. “Rosie” valgte at udgå. Én eller anden sandpumper måtte have tabt et læs slam udfor Kabbel, for “Fuld af fart” pløjede sig godt og grundigt fast, hvor der ellers skulle være 2 meter vand og kunne ikke komme fri ved egen hjælp. En kontakt til skipperen viste, at den største bekymring var, at man ikke kunne nå at komme ind og få en pølse. Assistance var tilkaldt, men i mellemtiden kom en motorbåd til undsætning og trak “Fuld af fart” fri af grunden. Og der var gemt nogle pølser til besætningen.

Resultatet kan ses her