1. sejlads i Klubmesterskabet

Efter at “ferieafløserne” i kapsejladsudvalget måtte konstatere, at sejladsserien “Klubmesterskabet 2017” ikke var sat op, så kapsejladsprogrammet fungerede korrekt, måtte vi ty til vor livline, der befinder sig i det sydøstlige hjørne af Sverige. Så onsdag aften fik vi “hul” igennem, så resultatet kunne beregnes korrekt.

Det blev til en herlig sejlads i frisk til hård vind fra NW. Både uden spiler skulle sejle en lille bane på 5,16 SM op til “Gorillaen” og retur, medens både med spiler skulle runde Nordkosten ved Sælhundeholm løb og dermed sejle 9,16 SM.

I løb 1 skete der det helt usædvanlige, at “Mamalou” og Sejlerskolens “Limfjorden” kom i mål med en beregnet sejltid indenfor samme sekund. Altså en delt 1. plads

Resultatet kan ses her

Næste gang vi mødes, er tirsdag d. 1. august hvor 2. løb af Klubmesterskabet sejles. God sommerferie.