Vildmarksbad

Klubben har i 2018 etableret et vildmarksbad, der står nord for klubhuset.

I princippet kan alle klubbens medlemmer benytte badet.

Men… Det er ikke bare lige. Derfor kommer her en vejledning i, hvordan badet benyttes.

Badet er normalt aflåst og der er kun et begrænset antal nøgler. Surf/Juniorer har en nøgle tilgængelig i nøglebundet, som hænger i området. Skal du bruge en nøgle, kontakt én af nedenstående kontaktpersoner.

Husk før opfyldning

1. Tjek om badet er tom og rent.
  2. Tjek om bundventilen under askeskuffen er lukket.
  3. Opfyld badet med varmt vand med den blå slange som hænger i gangen ved dameomklædningen. OBS! Låget skal være på.

Her står ventilen LUKKET
  4. Efter ca. 30 min tjek vand mængden i badet. Der er lavet et mærke hvortil vandet skal være, inden ovnen må tændes.
  5. Ovnen fyldes ¾ op med brænde og tændes med tændblokke og gasblæser. Temp. i badet styres med åbning af låge og udtræk i luft spjæld. Brænde mm. findes i skur 1.
  6. Badet må kun bruges under tilsyn af en voksen.
  7. Skyl dragter og sko fri for sand inden brug af badet.
  8. Mere info findes i Brugsanvisningen, som ligger i skur 1 eller på www.skargards.dk, model Regal.

Husk før tømning

1. Ovnen skal være slukket og kold.
  2. ” MEGET VIGTIG ” Varme gløder / aske  SKAL tages ud af ovnen og puttes i aske spanden, her kan det nu slukkes med vand og efterfølgende smides væk.
  3. PS stil ” ikke ” den fyldte ind i skuret !
  4. Her står ventilen ÅBENT

Bund-ventilen under askeskuffen åbnes.
    Tømningstiden er ca. 10 min.

5. Børst og skyl evt. sand og skidt ud af badet.
  6. Lad bund ventilen stå ÅBENT således at rørsystem og ovn frostsikres / drænes.
  7. Læg låget på badet og lås af.

Kontakt personer:

Lemvig Sejlklub:                Kurt Jeppesen    2173 2495
Lemvig Ungdomsgård:   Marianne Ullits   2944 2136

Betaling:

Betaling via MobilePay nr.: 40090 mrk. vmb

Pris:
Privat leje for medlemmer af Sejlklubben eller LUG ansatte: 300 kr. pr. opfyldning og brug i 2 timer.

Bruges badet til en klub-aktivitet for hhv. sejlklubben eller ungdomsgården, betales der ikke, men der sendes en SMS til 2173 2495 med oplysninger om brugen.