27. marts 2015: Kranen er nu i drift igen.
25. marts 2015: Den nye talje er i dag ankommet fra Italien. Vi tror på, at den kommer op inden Påske – og krydser fingre herfor.
12. marts 2015: Kranen blev sat op i formiddags – dog uden taljen, der er forsinket fra Italien. (Forhåbentlig er det ikke samme leverandør som med IC4-togene).
Foto: Irene Wrist
5. marts 2015: Alle de kasserede gamle svejsninger er nu udbedret og kranen er malet. Foto: Søren Bruun
13. februar 2015: Kranen er nu sandblæst. Foto: Søren Bruun
27. januar 2015: BREAKING NEWS: Bestyrelsen har besluttet at gå videre med processen om at indkøbe en ny talje til kranen. Så det betyder, at det kommer til at virke som om vi får en ny kran, når den kommer op igen til marts – forhåbentlig.
22. januar 2015: Nu er kranen blevet forlænget med 1 m. Foto: Søren Bruun
6. januar 2015: Nu er kranen blevet “savet midt over” og er ved at være klar til at blive forlænget med 1 m. Foto: Søren Bruun
22. december 2014: Her er kranen klar til at gå til. Foto: Søren Bruun
11. december 2014: Kranen taget ned af Redningsringen og kørt til Cheminova.
Foto: Niels Bækdal
Som nævnt på generalforsamlingen skal kranen forlænges med 1 m og derefter skal den sandblæses og males.
Om der skal en ny talje på er ikke afklaret endnu.
Kranen kommer op igen primo marts måned 2015.