Årets Lemvigsejler 2008

Finn-NikolajsenFinn Nikolajsen blev i 2008 hædret for sin indsats i klubben.

Finn er den sejler i klubben, der har opnået de flotteste resultater, bl.a. et WM sølv i H-båd i Vänersborg, Sverige i 1988 med Henrik Søderlund og Leo Sørensen og ikke mindst et WM guld i H-båd i 2000 med Theis Palm og Lars Christiansen.

Herudover har Finn sejlet Drage i en række stævner i Europa.

Finn har også deltaget i adskillige Sjælland Rundt sejladser – hvem husker ikke den famøse tur i 1981 med New Shape, hvor den overraskede alle ved at komme først i mål. Se bare denne fine nostalgiske FILM fra sejladsen, hvor man ser Finn i orange sejltøj styre båden. Finn-Nikolajsen_2Da de kommer i havn og bliver filmet er han imidlertid ude af syne, da det ikke lige var Finn at stå forrest i rampelyset.

Finn har – naturligvis – også vundet en masse lokale sejladser i egne både og som rorsmand på andre medlemmers både. Det er som regel sådan, at den båd Finn hopper ned i og sejler med rundt, den vinder sejladsen.

Follow up:

Finn i interview i TV-MidtVest i februar 2018 om Prins Henrik

Finn blev i 2000 spontant hædret for sin WM medalje i H-Båd.