Årets Lemvig Sejler 2020

Et tradition hvert år ved generalforsamlingen i Lemvig Sejlklub er at uddele prisen som Årets Sejler med tilhørende vandrepokal. Der er hvert år heldigvis mange som er med i opløbet om at få titlen. Det betyder, at rigtig mange i løbet af sæsonen har gjort sig fortjent til titlen. Det er så Bestyrelsens lod at beslutte hvem der skal udnævnes til  Årets Sejler i Lemvig Sejlklub.

Samuel får overrakt pokalen af Formanden

På seneste Bestyrelsesmøde valgte vi ”Årets Sejler” blandt flere gode kandidater.

”Årets Sejler” er en slags ”fortjenstmedalje” for en ekstraordinær indsats overfor Lemvig Sejlklub.

I år har vi valgt medlem nr 145:

SAMUEL NYGAARD.

Samuel har gjort en stor indsats i Jolleafdelingen i det forløbne år og det har været medvirkende til, at vi i Lemvig Sejlklub er ved at få opbygget en velfungerende jolleafdeling. Sammen med formand Rudi Bekker og de øvrige instruktører og forældrekredsen er der skabt gode rammer for de unge jollesejlere.

Samuel er også aktiv på kapsejladsbanerne for kølbåde som spilergast ombord på klubbens, for tiden, mest vindende  BB 10 meter.

Samuel røg ved en tirsdagssejlads overbord ved nedtagning af spileren, men holdt fast i skødet og kom derved tilbage til ydersiden af cockpittet. Da skipper vendte sig, og ville hjælpe han op råber Samuel  til ham: ” Styr, og koncentrer dig  for F.-  jeg kan nok  selv komme op”

Man sejler ikke rundt med en spiler, hvis den ikke skal bruges uanset hvor meget det blæser.

Da BB 10 meteren  MARIE  langt om længe lavede en 1 plads i en sejlads  til DM, var Samuels kommentar til de andre sejlere, da han kom i land:  ”Det er godt at vide vi kan, hvis vi skulle få brug for det.

Det er derfor mig en stor glæde at overrække SAMUEL NYGAARD prisen som ”Årets Sejler 2020”.

Bo Ravn
Lemvig Sejlklub