Årets Lemvig Sejler 2016

Formanden overrækker pokalen til Bjarne
Formanden overrækker Årets Lemvig-Sejler pokal til Bjarne Stougaard

Bo motiverede udvælgelsen af årets pokalmodtager:

Et tradition hvert år ved generalforsamlingen i Lemvig Sejlklub er, at uddele prisen som Årets Sejler med tilhørende vandrepokal. Der er hvert år heldigvis mange som er med i opløbet om at få titlen. Det betyder, at rigtig mange i løbet af sæsonen har gjort sig fortjent til titlen. Det er så Bestyrelsens lod at beslutte hvem der skal udnævnes til  Årets Sejler i Lemvig Sejlklub.

img_1880På seneste Bestyrelsesmøde valgte vi ”Årets Sejler” blandt flere gode kandidater.

”Årets Sejler” er en slags ”fortjenstmedalje” for en ekstraordinær indsats overfor Lemvig Sejlklub.

I år har vi valgt BJARNE STOUGAARD  som Årets Sejler 2016

Bjarne har de seneste 10 år stået for Sejlerskolen.for Voksensejlerskolen som koordinator og instruktør.

Voksensejlerskolen havde i år 22 elever på skolen, og har i de seneste år udviklet sig meget positivt.

Arbejdet er vigtig for tilgang af nye sejlere til klubben. Ved gennemgang af elevholdene siden 2010 er der 13 nye bådejere som har startet sejlsporten med

et eller flere år i Sejlerskolen. Dette givet den enkelte sejler tryghed på vandet. – og klubben nye sejlere, som efterhånden integreres i klubben.

Det er derfor mig en stor glæde at overrække BJARNE STOUGAARD  prisen som ”Årets Sejler 2016”.

Formanden overrækker pokalen til Bjarne

Bo Ravn