6. sejlads om klubmesterskabet

blev afviklet tirsdag aften i et lidt kedeligt vejr. Midt på eftermiddagen stod der en kraftig vind lige omkring 10 m/s, men med kraftige vindstød på over 16 m/s fra sydvest. Meldingen lød dog på aftagende vind og da sejladsudvalget ved 17-tiden skulle beslutte banen var gennemsnitsvinden omkring 6 m/s. Meldingen lød desværre også på en del regn og især dette forhold betød nok en del frafald og der var således også kun 7 både til start, hvoraf 2 både udgik undervejs.

Klubbens vindmåler

Banen lå rigtig godt og der var masser af kryds. Løb 1 sejlede 6,5 sømil og resten 8,4 sømil.

Umiddelbart inden start kom der en frisk byge ind over startområdet, hvor der var 12- 14 m/s, men bygen var forbi inden starterne gik. Undervejs i sejladsen, hvor vinden lå omkring 8-10 m/s var der også perioder med 5-6 m/s og enkelte perioder med 10-12 m/s – og det regnede ikke hele tiden!

Du kan se resultatet af sejladsen her.

Du kan se den samlede stilling her.