Vil du lære at sejle?

Så er Lemvig Sejlklubs Sejlerskole det rette sted at begynde.

Du behøver ikke have en båd – det eneste du behøver, er lysten til at prøve at sejle.

1. Begynderniveauet er for dig, der aldrig har sejlet. Her begynder vi så alle kan deltage.
  2. Øvet niveau er for dig, der har sejlet i nogle år, men som ønsker at fortsætte med at sejle sammen med andre. Det kan også være, at du er selvlært, men ønsker at være med i et fællesskab. Måske har du ingen båd, men overvejer det.
  3. Endelig er der dig, der kan sejle, men som ønsker lidt sparring for at finpudse din sejlads eller ønsker at hjælpe andre med at blive bedre og dermed bruge din båd en aften mere, end du måske havde tænkt! Og vi snakker både sejlbåd og motorbåd.

Ad 1)
Dette foregår i Sejlerskolen.

Ad 2) og 3)
Har du gået i Sejlerskolen eller har du sejlet i nogle år på anden vis og har du måske købt en båd – eller tænker på det – så var det måske en idé at deltage i ”onsdagssejlads”.

Tilsvarende hvis du har en båd (sejl eller motor), som du måske ikke bruger så meget, som du gerne ville, fordi du mangler én eller 2 ligesindede – så er det måske ”onsdagssejlads”.

ONSDAGSSEJLADS

Det er et nyt tiltag og vi betragter det som en overbygning til Sejlerskolen. Det foregår samme aften som Sejlerskolen – så der er en lille ”sammenkobling”.

Hver onsdag – derfor ”onsdagssejlads”.

Første gang vi mødes er onsdag d. 15.5.2024 kl. 19.00 i klubhuset. Vi aftaler hvem, der lægger både til og hvem, der tager med hvem. Derefter sejler vi en tur på typisk 1-2 timer. Aftenen slutter af med en evaluering af aftenens sejladser i klubhuset over en stille øl eller hvad man nu har lyst til.

Tanken er, at det skal være helt uformelt og at det er gratis at deltage. Eneste krav er, at du er medlem af Lemvig Sejlklub. Er du ikke medlem, men godt kunne tænke sig at prøve, så mød op kl. 19 – så finder vi ud af noget.

Er du allerede medlem af Lemvig Sejlklub og kender du nogen der kunne tænke dig at prøve at sejle (naboer, venner, familie, arbejdskolleger m.fl.), må du meget gerne tage dem med og kontakte undertegnede.

Tirsdagssejlads:
Tirsdag aften sejles der aftenkapsejlads. Her er det en fordel at være en smule øvet. Har du lyst til at deltage, så henvend dig til sejladsudvalget.

Vel mødt.

Sejladsudvalget v/Knud Kristian Wrist tlf. 9396 0040 / mail