8. og sidste sejlads i forårsserien. HUSK at 1. sejlads i klubmesterskabet sejles 4. juli !

For en gangs skyld, var der svag vind da banen blev lagt. Vindmåleren stod på 2-3 m/s fra NW, så det blev en lille bane på 3,92 sømil for både uden spiler og 5,46 sømil for både med spiler.

17 både deltog i en udfordrende sejlads med store vindspring og flovende vind.

Der var stort fremmøde i klubhuset bagefter, hvor der var præmieoverrækkelse til Bent Jakobsen og Svend Aage Lauridsen for en delt 1. plads i løb 1. Det blev til en 3. plads til Anders Meyer, en 2. plads til Kresten Valeur Jepsen og en 1. plads til Peder Kallerup i løb 2.      I 3. løb var der en 2. plads til Søren Bruun og 1. pladsen gik til Niels Kjærgaard. De mange raffinerede detaljer i  beregningsprogrammet “Sailwave”, voldte de 2 “ferieafløsere” store problemer med hensyn til placeringen i løb 1. Hvis man kommer til at sætte et semikolon i stedet for et kolon i tidsangivelsen, sker der store ting og sager. Men den samlede stilling er krydstjekket og kontrolleret, så nu skulle alt være i orden.

Det endelige resultat af forårssejladserne kan ses her

Og her er resultatet af aftenens sejlads.

HUSK at møde op til 1. sejlads i Klubmesterskabet d. 4. juli. Herefter er der sommerferie i 3 tirsdage, hvorefter vi starter op med 2. sejlads i Klubmesterskabet d. 1. august.