Krankursus

Begivenhedsdetaljer

• Date:
  • Kategorier:

Indbydelse til Sikkerhedskursus omkring brug af ”kranen” (kræver tilmelding).
Lørdag d. 25. marts kl. 09:30 til kl. 13:00.
Vi starter med kaffe og rundstykker. (09:30-10:00)

Formål: At skærpe bevisthed og sikkerhed omkring brug af klubbens ”kran”.
Derfor tilbyder Lemvig Sejlklub igen et sikkerhedskursus i brug af klubbens ”kran” til alle interesserede medlemmer, som ønsker at være kranførere.

Alle, der gennemgik sikkerhedsinstruktionen sidst, er også velkommen til en genopfriskning. Dette er dog ikke et krav for at kunne forsætte som kranfører!

De nævnte retningslinjer er udarbejdet i samråd med kraninstruktør Kristian Børsting, som også har gennemgået ”kranens” løfteudstyr og vil stå for sikkerhedskurset denne dag.

Bestyrelsen håber naturligvis meget på, at så mange som mulig vil være kranførere fremover.

Derfor håber vi at se rigtig mange til sikkerhedskursus og hyggelige timer lørdag den 25. marts fra kl. 09.30 – 13.00

Af hensyn til det praktiske og til provianten vil vi meget gerne have til tilmelding, hvis man ønsker at deltage. Senest tilmelding er onsdag den 22. marts 2023
MAIL eller Mobiltlf. 93960040 – evt. SMS.

Bestyrelsen i Lemvig Sejlklub

_____________________________________________________

Retningslinjer for brug af klubbens ”kran”/løfteanordning

• Alle løft med ”kranen” skal foretages af en af klubbens bemyndigede kranførere.
  • Alle medlemmer af Lemvig Sejlklub, som har deltaget på et af klubbens afviklede sikkerhedskurser omkring brug af ”kranen”, må foretage løft.
  • Alle bådejere som ønsker løft af ”kranen”, skal have påsat løftemærker på eget skib, som angiver, hvor remmene skal placeres.
  • Som bådejer skal man kontakte en af klubbens kranførere, hvis man ønsker løft af båd. Oversigt over kranfører og kontaktoplysninger på disse kan ses på kranen eller hjemmesiden.