Stævne rapport fra jolleafdelingen.

Lørdag den 28 august var syv jolle sejlere afsted for at repræsentere Lemvig Sejlklub ved Vestindien Cup på Skanderborg sø.
Der var tre C optimister, to Zoom8 og to Laser 4,7 sejler der tog turen sammen med deres forældre.
Vestindien Cup, er en adventure distancesejlads hvor man efter start har et kort opkryds til et enkelt mærke og herefter bruger søens øer “Skt. Thomas, Æbleø og Kalvø” som punkter man skal sejle rundt om.
Særligt passagen ved Æbleø var spændende, da den er så smal at der står forældre i vaders til at guide jollerne igennem.
Frokosten skulle indtages på Skt. Croix i den modsatte enden af søen, i forhold til Skanderborg Junior Sejlklub.
Her blev der grillet pølser med brød og lidt grønt, samt sodavand til at skylle det hele ned med. Efter dette var man klar til etape to tilbage mod sejlklubben.
Her blev vi mødet med dejligt kagebord så vi kunne få lidt energi inden oprydning og præmie overrækkelse.

Alle Lemvigs sejler var efterfølgende enig om at det var mega hyggelig og spændende fordi det var anderledes.
Der blev hurtigt knyttet kontakter med sejler fra andre klubber og aftaler om at mødes til nogle af de kommende stævner i efteråret, samt mulig efterårsferie sejler camp i Oure.
Helheds indtrykket blev nok hjulpet på vej med et besøg på McDonalds på hjemturen :-).

Det er et rigtig fint stævne med focus på nye sejlere, samt at det skal være hyggeligt. Det kan varmt anbefales til næste år.

Resultater:
C optimist med 23 deltagere.
Kaj Triel 11 plads.
Eva Bekker 12 plads.
Andreas Bekker 13 plads.

Zoom8 med 5 deltagere.
Emma Triel 4 plads
Ida Bekker 5 plads

Laser 4.7 med 4 deltagere.
Lea Bekker 3 plads.
Silas Triel 4 plads.