Gode råd

TRIM af båden
TJEKLISTE
Skema
Skal du ud og købe båd?Læs det her
BÅDNYTs "Gør det selv" artiklerLink
www indlæg - hvordan?
(For redaktører, skribenter m.fl. på Lemvig Sejlklubs hjemmeside)
Folder
Klargøring af motorenFolder
Hvordan du rigger din båd på en hensigtsmæssig mådeFolder
Hvordan afrigger man?
Læs artikel i Sejler 3/2012
Yanmar
Manual til 1GM, 2GM, 3GM
Manual
Yanmar 3YM30Manual
Yanmar
Drift og vedligehold
Manual
MOTORER - link
Anders Meyer har givet os dette link til en hjemmeside med tegninger og reservedelskataloger til en række marinemotorer
De som gør og de som er
Her er en lille artikel fra et ældre nummer af "På Kryss", som man godt lige kan læse, hvis man synes, at ræset er blevet for meget!!
Øjeblikkets glæde
Her er en lille artikel mere fra et ældre nummer af "På Kryss", som man godt lige kan læse, hvis man synes, at ræset er blevet for meget!!
Magisk øjeblik
På ret køl
OMDØBNING AF BÅD
Her er en opskrift på, hvordan man omdøber sin båd uden at få gudernes vrede over sig bagefter!
VEDLIGEHOLDELSE AF BATTERI
Her er en god guide til vedligeholdelse af bådens batterier
Vedligehold af kaleche
Her er et par gode råd omkring vedligehold af kaleche - jordslået og imprægnering
Guide
FLAG Etikette
Her er en lille artikel om, hvordan man benytter Yachtflaget og øvrige flag man har med ombord
Biodiesel og dieselpest
Har du prøvet at have problemer med dieselpest? Har du set, at i 2011 kommer der biodiesel i danske dieseltanke? Læs denne lille artikel - måske bliver du klogere!
VINTEROPLÆGNINGSGUIDE
Her er en komplet guide for oplægning af motoren fundet på Heller's hjemmeside
TRIMGUIDE for CRUISINGSEJLERE
NORTH SAILS har udsendt en rigtig god "Trimguide til cruisingsejlads" som også godt kan benyttes af kapsejlere!! Her kan du læse om hvordan masten sættes rigtigt, så nemt trimmes genua og fok, storsejl, spiler og gennaker. Rigtig god læsning!
Trim video for begyndere (men øvede kan godt se med)
YouTube video på dansk, der varer ca. 55 minutter. Videoen er ikke helt ny, men rigtig god!