i fint sejlervejr bortset fra vindstyrken. Vinden var i øst ca. 4 m/s, da banen blev besluttet, men allerede inden start var vinden sprunget i nordøst og faldet lidt. Undervejs faldt vinden til under 2 m/s og vinden drejede tilbage til øst. Det betød, at sejladsudvalget besluttede at afkorte sejladsen, således alle både sejlede den samme bane på 3 sømil, nemlig foran for tværs til bøje 8 ved Holmsøre, kryds (som blev bidevind) til bøje 3 ved Follup Odde og tilbage til mål via bøje 8.
Der deltog 14 både i sejladsen, hvor en båd udgik.
NB: Husk betaling for deltagelse for hele sæsonen er 260 kr. som kan betales på MobilePay nr. 40090. Skriv dit bådnavn og aftenkapsejlads i beskedfeltet.










Foto: Susanne Brun Gadeberg
