Sejlerskolen

Lemvig Sejlklubs Sejlerskole har efterhånden været på vandet i mange år. Læs lidt om historien her.

Har du tænkt over, at det med at sejle i en kølbåd kunne være interessant; men måske synes det virker svært?
Det er det ikke og derfor er det nu, at du skal tilmelde dig Lemvig Sejlklubs Sejlerskole:

2023:

• Tidspunkt onsdage kl. 19.00 – 21.00
  • Første gang onsdag den 19. april 2023

Kontakt Bjarne Stougaard – Mobil 2944 9550 – EMAIL

Sejlerskolen i TV Midt/Vest den 7.9.2022.

Har du allerede en båd og mener, at du godt kan sejle, men alligevel er lidt usikker og derfor ikke får brugt båden?
Så skal du måske lige se det her om Onsdagssejlads!

Målebrev med fok og uden spiler

Sejlerskolen råder over 4 stk. IF’ere:
D 114 LIMFJORDEN (anskaffet i 2006)
D 115 SALLY
(anskaffet i 2014)
D 189 HAVSKUM
(anskaffet i 2015)
D 253 MAJ (anskaffet i 2018)

Der er sæsonstart:
Onsdag den 19. april 2023 kl. 19 i klubhuset.

Der er natsejlads:
Fredag den 25. august 2023 kl. 16:00 til Thyborøn og hjem i mørke.

BEMÆRK: P.g.a. stor tilgang tager Sejlerskolen ikke flere elever ind i 2023.

Generelt

Sejlerskolen er for sejlere over 18 år, og det primære formål er at undervise i praktisk håndtering af en sejlbåd under trygge og sikre forhold.

Det er meget vigtigt for os, at alle oplever glæden ved at færdes på vandet, og at eleverne opnår forståelse for, at det hverken er farligt eller “mystisk” at sejle kølbåd.

Efterhånden som man lærer, hvordan båden fungerer, og hvor vigtigt samarbejdet er om bord, vil man kunne nyde fascinationen ved at sejle udelukkende ved hjælp af naturens kræfter.

Derudover har vi altid et meget hyggeligt fællesskab omkring aktiviteterne. Vi afslutter sædvanligvis sæsonen med en fælles mørkesejlads i større kølbåde, så man også prøver at navigere ved hjælp af de lys, som vejleder skibstrafikken om natten.

Hvad koster det?
Det koster et kontingent samt et sejlerskolekontingent, som er det samme beløb som et seniorkontingent.

Se her under Sejlerskole

IF-Klubben