Sejlerferie og nedtælling til DM for BB 10 meter

Antallet af sommerdage hvor temperaturen har været over 25C nærmer sig rekordhøjder. Dette har medført, at sejlerferien for mange af klubbens medlemmer er kommet tidlig i gang i år. Sommervejret i år har været venlig stemt overfor sejlerne, selv om Nordsøen og den Vestlige del af Limfjorden til tider har vist tænder med vinden fra NV, og som følge deraf også temperaturer der minder om en gennemsnitssommer ind i mellem.

3 både fra Lemvig Sejlklub på ankerplads ved Lillesand, Norge

Når først fortøjningerne er sluppet i hjemhavnen hviler der en frihed og mulighed for gode oplevelser. Båden bliver omdrejningspunktet for nye eventyr, og vinterens drømme udfoldes. Fornemmelsen af frihed er den samme, om turen går Mors Rundt eller Sjælland Rundt, men vejret har givet mange muligheden for at sejle langt. Tre både fra klubben er netop hjemvendt fra en uge i Sørlandet, Norge, hvor den fine skærgaard starter 84 sømil fra Thyborøn. To både befinder sig på Rugen, i det tidligere Østtyskland. Der er sejlere fra klubben som er i Hadangerfjorden, i Oslofjorden, i Limfjorden, i Middelhavet, og på vej mod Middelhavet, i farvandet syd for Sjælland, på ø- hop i Kattegat o.s.v., og arrangementsudvalget ser allerede muligheden for gode turberetninger i den kommende vintersæson for at give inspiration og drømme til kommende sæsoner.

Ankerplads i skærgaarden v/ Grimstad, Norge

MEN:  på hjemmefronten i Lemvig har vi efter ferien et stort arrangement som Lemvig Sejlklub ser frem til. Vi er værter ved Danmarksmesterskabet for BB 10 meter klassen i dagene 16. -19. august. Det er et stort arrangement som kræver mange frivillige hjælpere. Koordinationsudvalget er langt med planlægningen, hovedsponsorerne, Jysk Energi og Vestjysk Bank samt bidrag fra Lemvig Kommune gør det muligt at sætte genuaen, og planlægge et arrangement som vi kan være stolte af. Der er pt. 15 både tilmeldt, og grænsen for at DM kan kaldes et officielt DM er 10 deltagende både. – Dette antal har vi for længst passeret, så der bliver liv i og omkring Lemvig Marina i dagene 16. -19. august. Klubben håber, at alle de medlemmer der har muligheden kommer ud i området, både til vands og i land for at være med til at skabe liv og fest. Ud over kapsejladserne planlægger vi aktiviteter både ved klubhuset, og på vandet.

Det endelige program foreligger i uge 32.

FESTMIDDAG lørdag den 18. august 2018.

Klubbens medlemmer og den bedre halvdel inviteres til at deltage i festmiddagen lørdag aften den 18. august. Der bliver opstillet et stort festtelt ved klubhuset- og vi håber, at rigtig mange bakker op omkring festmiddagen.

Prisen for deltagelse i festmiddagen er 260 kr. pr. kuvert, excl. drikkevarer. Der vil i starten af august- uge 32 –  blive udsendt en indbydelse pr. mail , og sidste  tilmeldingsfrist bliver i slutningen af uge 32, af hensyn til madbestilling, bordopsætning mm.  så  skriv allerede nu datoen i kalenderen. Tilmelding kan ske allerede nu med mail hertil.

Fortsat GOD SOMMER !!!

Marie med Peder Kallerup og besætning deltager i DM på hjemmebane i Lemvig