Sæsonen går på hæld- og dog !

Sejlersæson 2017 vil ikke blive husket for at være sejlersæsonen hvor vejret bare artede sig. !
Både i forårssæsonen- i sommerferien og i efterårssæsonen har vejret ikke altid artet sig som sejlerfolket kunne ønske sig. – derfor er det lidt paradoksalt, at aktivitetsniveauet i Lemvig Sejlklub i år har været meget højt sæsonen igennem.

• Kapsejladsudvalget har oplevet en stor søgning til tirsdagskapsejladserne med flere nye skippere og både på vandet
• Voksensejlerskolen har haft 21 sejlere på vandet gennem sæsonen, og har været i stand til at rekruttere nye instruktører, så efterspørgsel fra nye sejlere der gerne vil lære at sejle har kunne imødekommes.
• Optimisterne har haft en trofast flok nye sejlere der faktisk har haft fint begyndervejr i sæsonen.
• Surfafdelingen har været meget aktive sæsonen igennem og har afviklet stort klubmesterskab, og har netop i uge 42 haft 14 unge surfere til Camp i ”Cold Hawaii i Klitmøller – samt god reklame i TV for Lemvig og sejlsporten i Summa Summarum.
• Tursejlere i klubben har sejlet Danmark tyndt i sommerperioden, og flere af klubbens både har været på langfart i Vestnorge og Østsverige samt en enkelt båd Nordjylland Rundt
• Nye både er af klubbens medlemmer sejlet hjem fra Holland, Norge, England, og mange forskellige havne i Danmark
• 60+ klubben og rigtig mange andre medlemmer af klubben har sørget for gode landforhold til gavn for klubbens medlemmer
• Aktivitetsdag på tværs i klubben blev arrangeret for første gang i juni måned med god deltagelse. – og god deltagelse fra klubben i ”Vild med Vand” aktiviteterne i Lemvig Havn, samt deltagelse i Krabbefestivalen.
• Fællesturene har været med rekorddeltagelse – 17 både i Agger Havn er ikke hverdagskost, og senest i uge 41 har efterårsturen haft deltagelse af 14 både

Sæsonen på vandet er ved at ebbe ud, men der er stadig god aktivitet i klubben og i klublivet efteråret og vinteren igennem.

Bestyrelsen har bevilliget penge til nyopførelse af et ekstra redskabsskur til erstatning af de 2 containere som efterhånden ikke pyntede i området. Samtidig med opførelsen af det nye redskabsskur renoveres de 3 gamle skure, blandt andet med nye porte.

Mastekranen er blevet påkørt, og skal efter sæsonen renoveres.

Der er indkøbt en IFér mere til Sejlerskolen så Lemvig Sejlklub nu har 4 af de ca 300 IF sejlbåde der er i dansk farvand . Dermed kan klubben tilgodese efterspørgslen fra nye sejlere der gerne vil lære at sejle, og nyde sejlerlivet.

HUSK at se i kalenderen på Lemvig Sejlklubs hjemmeside – der er aktiviteter igennem vinterhalvåret – allerede torsdag den 26/10 er der fællesspisning i klubhuset kl. 18.30
4/11 er der standernedhaling mm kl. 15.00 og afriggerfest samme aften kl. 19.00 hvor klubben er vært ved en gang gule ærter til alle medlemmer. – Ikke medlemmer er velkommen sammen med medlemmerne til en pris på 100kr . pr. person.
GENERALFORSAMLINGEN er i år 29. november ! – Vel mødt

Bo Ravn