Nordea-fonden støtter Lemvig Sejlklub med 199.072 kr.

Nordea – fonden har 7. November 2018 offentliggjort hvilke 65 projekter der har fået støtte til nye projekter fra Nordea – fondens kystpulje

Lemvig Sejlklubs surfafdeling  med Jesper Kobberholm som projektleder har fået grønt lys til at gennemføre det ansøgte projekt som Nordea – fondens kystpulje har valgt at støtte med 199.072 kr.

Projektet har som formål, at få flere til at benytte kysten ved Lem Vig til surfing, og hermed bidrage til at fællesskabet omkring sejlads .

Klubben har ved bevillingen fra Nordea- fonden fået mulighed for at indkøbe mere udstyr til windsurfing, og derved tilbyde flere i lokalområdet muligheden for at bruge kysten, og området omkring Lemvig Sejlklub.

Vi er både glade og stolte over tildelinger af midlerne fra Nordea- fonden. Beløbet på 199.072 kr. er et fantastisk skulderklap til  gruppen af  frivillige instruktører og hjælpere  i surfafdelingen udtaler formanden for Lemvig Sejlklub Bo Ravn.

Gennem de seneste år er afdelingen vokset , og på klubaftenerne oser det af aktivitet, både på vandet og i land ved og i klubhuset.

Støtten fra Nordea- fonden giver mulighed format øge indtaget af nye surfere, og derved give endnu flere mulighed for at deltage i fællesskabet.

Klubben har bygningsfaciliteterne i orden til det nye projekt. I løbet af 2018 har en gruppe frivillige med Henning Møller i spidsen bygget et nyt grejskur til surfere, så det  nye grej , der vil blive indkøbt i forbindelse med projektet er allerede sikret optimal opbevaring indendøre.

Projektet  startes op ved at Projektleder Jesper Kobberholm, fmd. for surfafd. Kurt Jeppesen og formand for LS, Bo Ravn deltager i et Kick off møde den 22. November på Sallingsund Færgekro. Her inviterer Nordea- fonden til et møde, hvor alle støttede projekter i Region Nord og Midt vil få mere information om projektforløbet. Projekterne vil desuden få mulighed for at netværke med de øvrige størremodtagere.

Kysten ved Lemvig Sejlklub er ideel til windsurfing og sejlads.

Læs mere om Nordea- fonden på:

www.nordeafonden.dk/kystenerklar

Lemvig Folkeblad 20181107: