Aftenkapsejlads 2020

Som du nok allerede har hørt, så gælder forsamlingsforbudet på max. 10 personer fortsat – og i hvert fald frem til den 8. juni.

Vi har lagt hovederne i blød og søsætter nu et nyt forslag:

Vi giver hvert løb sin egen aften!

Det betyder, at løb 1 sejler mandag aften, løb 2 sejler tirsdag aften o.s.v. Vi fastholder Respit-start (altså med individuelle starttidspunkter) så vi er klar, når forsamlingsforbudet ændres i juni måned.

Idet vi er 22 tilmeldte, bliver der 2 løb med 6 både – og det kan vi ikke sejle. Erfaringen viser dog, at det ikke er alle, der møder op hver aften.

Men for at imødegå dette ”problem”, så bliver proceduren den enkelte aften således:

Ca. kl. 18 modtager man en gruppe-SMS med banenr. (Se i banehæftet).

Straks herefter SMS’er man tilbage til det nummer, man lige har hørt fra: ”Bådnavn, OK (eller Thumbs Up)”. Så ved vi, at du er med.

Er der mere end 5 tilmeldinger til et løb, modtager den båd, der svarede sidst tilbage, en SMS, at man desværre ikke kan deltage denne aften.

Når man passerer mållinien tager man sin GPS-tid og sender en SMS tilbage til det nummer, man har fået banen fra, med teksten: ”Bådnavn, 20:42:53” (altså DIN måltid).

Herunder vises en startliste, hvor du kan se hvilken aften vi har sat din båd på. Vi vil gerne have en tilbagemelding på sejlads@lemvigsejlklub.dk, om du er med. Vi vil også gerne have en tilbagemelding, hvis du ikke er med fordi du ikke kan denne aften. Hvis vi kan flytte dig til en anden aften, vil vi prøve – men som du nok kan se, er der ikke så mange muligheder.

Formatet betyder, at der ingen officials er til stede på havnen, så det er kun max. 5 både med max. 2 ombord – altså max. 10 personer – der deltager i den enkelte sejlads.

Vi fastholder tiderne som om alle både startes samme aften. Så kan vi nemlig bruge de samme tider, når forsamlingsforbudet bliver ændret.

Igen – vi håber på jeres opbakning og I får mulighed for at komme på vandet.

Vi håber, at det er til at finde ud af! Hvis ikke så spørg sejladsudvalget:

Mail: sejlads@lemvigsejlklub.dk
Peder Kallerup                            2024 8740