DM for BB 10 meter afvikles i Lemvig i august 2018.

Lemvig Sejlklub bliver vært for Dansk Sejlunions Danmarksmesterskab 2018 for BB 10 meter klassen. Mesterskabet afvikles i dagene fra torsdag den 16. august 2018 til søndag den 19. august 2018 i farvandet ud for Lemvig. Mesterskabet afvikles i samarbejde med BB 10 meter klubben.

Det forventes at 15- 20 BB 10 meter både fra Danmark, Tyskland og Sverige deltager i DM stævnet i Lemvig med omkring 70 sejlere på vandet. Bådene vil ankomme til Lemvig i løbet af ugen hvor mesterskabet foregår, og bureauet vil åbne torsdag den 16. august hvor der også vil blive afviklet en “tune-up” sejlads. Fredag den 17. august starter mesterskabet med 3 sejladser. Der er planlagt 3 sejladser til lørdag den 18. august og endelig sluttes der af med 2 sejladser søndag den 19. august inden den officielle danmarksmester kan kåres.

Det er et stort arrangement som Lemvig Sejlklub har påtaget sig, så der bliver brug sponsorer og meget frivillig arbejdskraft op til og under stævnet. For interesserede lemvigere og turister vil der i de 4 dage i august være mulighed for at få en stor oplevelse både på vandet, og i land. Planlægningen af stævnet starter her i efteråret, og klubben vil allerede nu gerne have tilsagn fra medlemmer der vil medvirke som medhjælper under stævnet- enten på vandet eller i land.

Fra Lemvig Sejlklub vil BB 10 meteren “Marie” med skipper Peter Kallerup og besætningsmedlemmerne Samuel Nygaard, Thomas Byskov og Michael Damsgaard forsøge at lave et godt resultat på vandet for klubben.

Lemvig Sejlklub ser frem til augustdagene 2018 hvor der bliver stor aktivitet både på vandet og på landjorden når klubben og Lemvig bliver indvaderet af sejlere og sejlinteresserede.