Årets sejler 2015

Årets sejler 2015, ERIK THYGESEN modtager pokal af formand Bo Ravn

En tradition hvert år ved generalforsamlingen i Lemvig Sejlklub er at uddele prisen som Årets Sejler med tilhørende vandrepokal. Der er hvert år heldigvis mange, som er med i opløbet om at få titlen. Det betyder, at rigtig mange i løbet af sæsonen har gjort sig fortjent til titlen ”Årets Sejler”, som er en slags ”fortjenstmedalje” for en ekstraordinær indsats overfor Lemvig Sejlklub.

I år har bestyrelsen valgt ERIK THYGESEN som Årets Sejler 2015.

Erik har lavet et kæmpearbejde for Voksensejlerskolen som bådsmand og instruktør.

Voksensejlerskolen havde i år 18 elever på skolen, og det har gjort, at vi nu har i alt 4 klub- kølbåde, 3 stk IF’ere og en 606’er.

Erik har påtaget sig hvervet som bådsmand for alle 4 både – og alle der har båd ved, at det, at holde en båd sejlende, kræver vedligehold og samtidigt tidskrævende. Erik er altid villig til en indsats i klubben, og det er ikke kun sejlerskoleeleverne , men også andre grene i klubben der nyder gavn af Erik’s arbejde og interesse. Jeg kan nævne at 60+ også har Erik i folden, og at han også deltager i tirsdagskapsejladserne som forgast.