Årets Lemvig Sejler 2019

Et tradition hvert år ved generalforsamlingen i Lemvig Sejlklub er at uddele prisen som Årets Sejler med tilhørende vandrepokal. Der er hvert år heldigvis mange som er med i opløbet om at få titlen. Det betyder, at rigtig mange i løbet af sæsonen har gjort sig fortjent til titlen. Det er så Bestyrelsens lod at beslutte hvem der skal udnævnes til  Årets Sejler i Lemvig Sejlklub.

Her får Henning Møller (tv) overrakt vandrepokalen af formand Bo Ravn. (Foto: KKW)

På seneste Bestyrelsesmøde valgte vi ”Årets Sejler” blandt flere gode kandidater.

”Årets Sejler” er en slags ”fortjenstmedalje” for en ekstraordinær indsats overfor Lemvig Sejlklub.

I år har vi valgt medlemsnummer 35
og Vinterpladsnummer 21, hvor medlemmet har 28,9 m2 halplads
Registreret indmeldt i klubben 15/6 1989.
Navnet på medlemmet er HENNING MØLLER
Henning har således 30 års Jubilæum i klubben i år. !

Det er nu ikke derfor han tildeles prisen som årets sejler, men udnævnelsen hænger sammen med, at Henning igen i år har ydet en ekstraordinær stor indsats i Lemvig Sejlklub. Henning er medlem af klubhusudvalget, og er klubbens bygningssagkyndige. Vi er i den heldige situation, at selv om Henning på det professionelle plan har lagt hammeren på hylden, så svinger han den lystigt i klubregi. Han er bygherre, sammen med en gruppe af øvrige medlemmer på det seneste skurbyggeri, og i det hele taget har han en kyndig hånd og et kyndigt øje på klubhuset. Han er kranfører, og er altid villig til at hjælpe i klubregi.

Targaen bliver også flittigt rørt, både med og uden cockpit telt, og Henning er også i de senere år blevet en flittig deltager i fællesture, og transportsejladser.

Det er derfor mig en stor glæde at overrække HENNING MØLLER  prisen som ”Årets Sejler 2019”.

Bo Ravn
Lemvig Sejlklub

Her har Henning fået den lille følgepokal, der må beholdes. (Foto: KKW)