Årets Lemvig Sejler 2012

Her modtager Niels pokalen af formanden

Det er hver gang med glæde, at jeg har æren af at uddele prisen som årets sejler. Jeg plejer at varsko årets prismodtager, så vi er sikre på, at vedkommende deltager på generalforsamlingen og for at vedkommende ikke skal sidde med et fåret udtryk i ansigtet. Men det er ikke tilfældet i år. Årets modtager af prisen ”Årets Sejler” aner på nuværende tidspunkt ikke at han – eller hun – modtager den ærefulde vandrepokal og en lille pokal, der kan beholdes. Så derfor kan jeg ikke på forhånd afvise, et ”måbende ansigt”.

Vi har i bestyrelsen haft den uskrevne lov, at vi ikke vælger ”Årets Sejler” blandt vor midte – selvom der absolut har siddet ildsjæle i bestyrelsen der har været kvalificerede til modtagelsen.

Her har Niels fået pokalen af formanden

Da vi for nylig valgte ”Årets Sejler” blandt flere gode kandidater, måtte vi konstatere, at udviklingen i form af nyvalg til bestyrelsen, overhalte os indenom. Vi bruger påskønnelsen ”Årets Sejler” som en slags ”fortjenstmedalje” for en ekstraordinær indsats overfor Lemvig Sejlklub. Og det kan være både på den korte og den lange bane. I år har vi valgt et medlem, der vedholdende og igen og igen har været ham der rakte en finger i vejret, når der var brug for arbejdskraft i Lemvig Sejlklub. Både han og hans dejlige kone har bidraget væsentligt og positivt til et godt klima i Lemvig Sejlklub. Ikke mindst indenfor det sociale samvær.

I 2008 havde jeg fornøjelsen, at sige tak for en solid og positiv indsats i bestyrelsen, som formand for Sejladsudvalget igennem 13 år. Nu er det sådan, at sejladsudvalget for nylig indstillede Niels Bækdal som ny formand for sejladsudvalget og dermed nyt medlem af bestyrelsen som afløser for Knud Kristian Wrist. Og dermed kom vi i konflikt med vores egen uskrevne lov, om ikke at vælge et ”nærtstående” medlem, som modtager af prisen ”Årets Sejler”. Men vi har valgt at holde fast i vores oprindelige beslutning, fordi den er så velfortjent efter de mange 1.000 timer der er lagt i frivilligt arbejde for Lemvig Sejlklub – som havnefoged – som medlem af festudvalget/aktivitetsudvalget – som traktorfører – som medlem af haludvalget – som montør indenfor det elektriske område – og som skaffer materialer til fornuftige priser.

Jeg vil gerne bede Niels Bækdal om at komme op til mig og modtage prisen som ”Årets Sejler 2012”.

Kai Werner Hansen formand