FÆLLESTURE i 2004:

JEGINDØ den 15.-16. maj 2004

Årets Jegindøtur blev for vores vedkommende lidt kort, da vi først ko afsted om lørdagen. Vi nåede dog op til fælles frokost og efterfølgende sjægtekapsejlads, hvor vinden var rimelig frisk. Vi var ude i 3 sjægte, men fik kun sejlet én sejlads i den lidt friske vind. Vi fik ikke rigtig vendt inden start og var bagefter hele sejladsen.  Æv!

Om aftenen havde vi en herlig fællesspisning i "Æ spilhus", der er blevet gjort endnu mere i stand.

Der deltog en 6-7 både, så der var rimelig trangt i lokalet.

Næste dag gik vi en lang tur og sejlede derefter hjem.

En dejlig weekend sammen med gode kammerater og venner var overstået.

grace

AGGER den 20.-22. august 2004

Årets Aggertur blev en blæsende affære.

Fredag var der hård vind til kuling fra sydvest. Da vi kom ud på marinaen kunne vi se, at Blue Lady var væk, og vi kunne lige akkurat skimte Basta. Vi var enige om, at vel blæste det kraftigt, men vinden var med, så vi kunne jo blot sætte en fok. Og som sagt så gjort. Og det gik fint. Ude nord for Gjeller begyndte søerne at bygge sig lidt op, og vi havde rigtig fart på. Da der manglede et par mil til den første røde(!) kost ved teglværket, gik en kraftig byge ind over med masser af regn. Det slog bølgerne helt ned og efter bygen kom der aldrig rigtig hård vind igen. Samtidig kom der en vinddrejning til vest, men vi kunne lige akkurat lægge op langs land. Vi overvejede at sætte storsejlet, men gad ikke.

I havn var vinden næsten væk. Her lå Blue Lady og Basta. Vi hyggede sammen om aftenen.

Næste dag blæste det igen kraftigt fra vest. Vi spejdede efter deltagere og der dukkede da også flere både op i løbet af dagen: Sø-Rine, Irene, O-la-la, Ridder Rap og Havfruen, der kom helt fra Livø.

Nogle af os tog den sædvanlige tur til havet. Nogle af os holdt en lille fælles frokost i vindlæ/skygge ved roklubben.

Igen havde vi fået lov til at låne roklubben lørdag aften, og det var bare alletiders. Der var adskillige grill'er i gang udenfor, så der blev rigtigt svedet kød m.v.

Søndag formiddag blev der gjort rent og ryddet op, og derefter gik vi igen en tur op til havet - norden om Agger.

Vejret var fortsat lidt blæsende, men ellers dejligt. Bådene begyndte at vende hjemad, de fleste blot med et forsejl oppe. Vi havde en dejlig tur hjem med lidt slæk på hele vejen i en frisk vestlig vind.

Så der var ikke meget slid på storsejlet i denne weekend, ligesom både frem- og tilbageturen var meget hurtige.

grace