6 både med 21 Lemvig-sejlere deltog i årets Mors Cup

6 både og 21 sejlere fra Lemvig Sejlklub deltog i årets MORS RUNDT kapsejlads

Peter Kallerup og besætningen i BB 10 meteren ”MARIE” blev bedste Lemvig sejler med en overalt placering som nr. 6 ud af de 89 tilmeldte både.

Erik Skovgaard og besætning i ”Frigga” hjemtog præmie med en 2. plads i 2. start hvor der var tilmeldt 9 både.

Årets Mors Rundt kapsejlads var begunstiget af fint sejlervejr med 6 – 7 m/s og solskin .

Sejlerne på turen blev udfordret af vinden, idet vinddrejning i løbet af eftermiddagen gjorde, at bådene skulle sejle ”krydssejlads” ¾ del af turen , nemlig på strækningen fra Jegindø til målstregen i Thisted.

Turen rundt om Mors er 52 sømil, men sejlerne havde, da de kom i mål hen på aftenen lørdag ,sejlet omkring 60 sømil ( 111 km).

Lemvig sejlerne sejlede alle fra Lemvig fredag for at nå frem til startlinjen i Vilsund lørdag formiddag.

Alle ankom i løbet af aftenen, og der blev tid til lidt klargøring af bådene og lidt hyggesnak inden kapsejladsen lørdag.

Søndag morgen var der igen hjemsejlads de 40 sømil fra Thisted til Lemvig, så  sejlere fra Lemvig Sejlklub havde ved ankomsten til Lemvig sejlet ca. 150 sømil ( 280 km) i løbet af weekenden.