1. afdeling af DM – Windsurfing

Roserne haglede ned over Lemvig Sejlklubs surf afd. i weekenden, da første afdeling af DM i windsurfing blev afholdt.
Et teknisk godt stævne, som en af de 26 deltagere sagde. At vinden ikke blev som forventet i weekenden er en anden snak.
Der blev sejlet på det nyeste OL grej med Foil, da vind-grænsen her er 10 knob.

4 stk. Fun sejladser blev det til om lørdagen, på en bane 1,5 km ude i fjorden. Men de tæller desværre ikke med til DM titlen.
Søndag udeblev vinden. Der blev målt max. 5 knob fra nordøst – lige den vindretning, som kunne have givet en publikumsvenlig kapsejlads langs stranden.
Surf afd. takker den hårde kerne fra forælder gruppen for det store arbejde, der blev lagt i stævnet.
Slagter Mortensen og Egholm takkes for lån af Rip og Speed båd.

Lemvig Kommunes vej afd. takkes for samarbejde og tilladelse omkring afspærring af stævneområdet i den nok travleste sommer weekend i flere år.
Sidst og ikke mindst takkes Hair´n Style for præmierne, som blev overrakt af nogle af landets yngste surfere.

Første pladsen gik til Sebastian Kornum fra Skive Sejlklub

Anden pladsen gik til Peter Nors fra Sallingsund Sejlklub

Nr tre blev Danni Jacobsen fra Skive Sejlklub

Fra dag 1:

Fra dag 2:

Er du på Facebook, kan du måske se denne video: Link